29 Ocak 2008 Salı

İLK ROYAL ICING DENEMEM VE KAYSERİ'DE KAR:)))

Dün sabah gözümüzü açtığımızda Kayseri'yi kar kaplamıştı... Canım yurdum ne güzel bir yer... Hani ilkokuldan beri öğrendiğimiz 4 mevsimin birarada yaşanması vardır ya... işte onu son zamanlarda hakkıyla yaşadım... Geçen hafta Denizli'de incecik hırkalarla gezerken dün akşam Kayseri'de aşağıdaki fotoğrafta olmak ilginç gerçekten:))) Dün bütün gün zaman zaman tipi şeklinde zaman zaman lapa lapa kar yağdı... açtım perdeyi bütün gün izledim.... harikaydı bence... bir taraftan karın keyfini yaşarken sıcacık evimde bir taraftan da Rabbime dua ettim sokakta kalanlara yardım etsin diye...

Akşam eşimin eve gelme çabalarını pencereden izledim... araba saplandı aşağıda kara... gelen geçen herkes bir el attı çıkarabilmek için ama nafile... yaklaşık yarım saat araba aynı yerde debelendi durdu... en sonunda bir yardımsever vatandaş arabanın üstüne oturdu da çıktı araba saplandığı yerden... adam kan ter içinde kapıyı çaldı ve ben çocuk gibi atladım üstüne "aşkııııım ne güzel yağıyo di mi kaaarrrr" diye... neyseki ters bir bakışla atlattık:)))

yemek yedikten sonra benim ısrarlarımla yürümeye indik... hayatımda ilk defa bu kadar çok kar gördüm... tabii makinamız olmadığı için artık telefonla çekilmiş bir tek kar resmimiz var elimizde... nispet yapar gibi olmasın ama dün akşam Kayseri sokakları böyleydi:)))

Bu kadar laf yeter... şimdi de sırada ilk royal icing denememle yaptığım kurabiyelerim var:)))...
geçen haftalarda buldum bu kalıpları markette ve hemen yapıştım çocuk gibi... nerdeyse annelerimizin anlattığı bayramlıklar gibi kalıplarımla yatacaktım gece... gerçi kendilerini geç buldum erken kaybettim çünkü Esra(matrakiye) kopardı benden onları:)))...



malzemeler:
* 125 gr margarin
*1 yumurta sarısı
*1 çay bardağından az pudra şekeri
*alabildiği kadar un
royal icing için:
*1 yumurta beyazı
*100 gr pudra şekeri
* birkaç damla limon suyu
royal icing hem yapımı kolay hem de kurabiye süslemek için çok uygun, aynı zamanda malzemeleri her evde bulunan şeyler... yumurta beyazı ve pudra şekerini kar haline gelene kadar çırpıp birkaç damla limon suyu sıkarak hazırlanıyor... tabii gıda boyasıyla renklendirince daha bir güzel oluyor...
kurabiyeleri de hamuru yoğurup önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 10 dakika kadar pişirmek yeterli... süslemek de size kalmış artık...

16 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Sizin iş biraz kasap et derdinde, koyun can derdinde olmuş ama yinede yan bir bakışla atlatmışsınız:))) Ama gerçekten hayret edilmeyecek bir durum değil, bayağı yağmış kar...Bu arada kurabiye nefis ellerinize sağlık...

EZGi :)) dedi ki...

canım kurbişler enfess görünüyor.ne kadar şirinler ne kadarda güzel süslemişsin.ellerinesaglık
sevgiler

Aynur dedi ki...

ayyy inanmiyorummmmmm....ne guzel bi manzara bu böle yaa öfff :( bize yagmayacak heralde :) ayy guldurdun beni :) askimm ne guzel kar yagiyo diye onca iskence cekmis birine sölenirmi ayol ::))) bende tam bi kar hastasiyim ya...valla nispet oldu ::))

www.aynurdantarifler.blogspot.com

reality dedi ki...

Merhaba,bir de size bağlı şehirler
arası yollarda ölümcül kazalar olmasa.
Size ve eşinize Sevgilerimle,
sunny

meleginmarifetleri dedi ki...

ayyyyyyyy şimdi bu ayyyy neye bil bakalım evvet bildin tabiki kara kızım uğramadın diyosun du bi yaa dün gece geldim eve hemen bi hazır taslaklardn birini tıkladım mecburen ev soğuk soba yanmamış 12 de eve gelmişiz hadi sobayı yakarsak beklemek zorunda kalacaz yakmayalım dedik cuppp yatağa sabah kalktım yine ev soğuk doğal olarak hadi ben evden uçayım dedim merale orada nete girerim dedim ama ne mümkün zırt pırt gitti net netcileri aramaktan mozartın bilmemkaçıncı senfonisini ezberledim tabii iş fos çıktı olmadı vaz caydım eve geldim ev yine soğuk ergun geldi sobayı yaktı eh yemek avrupa yakası derken akşam oldu erekn işte buka anladın sen onu anladın anladın hadi bakalım eyigeceler .
anaaa ayıcıkları unuttum kızz neyse onlarda güzel olmuşlar ama sansara kaptırmışın ne çare hehehe yarın görüşücez o sansarla allah nasip ederse neler neler anlatacakmış bana bakalım hilal ne çok yazışım ben yaa milet herkes okuyacak ama olsun varsın gari ne edelim arzuhall gibi oldu bidaha yorum yazmadın yorum yazmadın deme bak yazımmı tam yazarım hadi oku dur sen bu yorumu öpüldün o karların üzerinde öleee tek başına yürürken içine siniyormu senin hıı söyle bakalım siniyormu biz burada karsız karsız siz hepsini toplayın alacağınız olsun sizin bakalım insdan bi kamyon yollar yazık fakirler diye n mucuk mucuk yazammı daha neyse bu ka yetsin

Adsız dedi ki...

ay ay ay ne güzelde yağmış kar yaaa... bende çok severim kar yağarken bakmasını ama malesef buralarıda karın soğuğu var kendisi yok.ama senden bişiy isteyeceğim benim yerime lütfen karla pekmez yermisin?2kaşıkta olsa ye lütfen...kurabiyelere gelince çok şirin olmuşlar ellerine sağlık,daha başka tariflerinide bekliyorum,öpüyorum,sevgilerrrrr...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın Hilalcim kar yağışı buradada yoğun şehrin içinde pek yok ama ben merkeze uzak tepede oturuyorum burası resmen uludağa rakip yani :) kardan adam bile yaptık :) Ayıcıklara gelince yorum yazmamak olmaz çoook şirin olmuşlar.Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canım yorumun için tesekku ederim.. herzaman beklerim:)
royal icingli kurabiye bi defa da ben yapmıstım.. güzel oluyor.. senin kurabiye de güzel olmus.. ellerine saglık..
gorusmek üzere:)

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

merhaba; seni tanıdığıma memnun oldum:)

kayseri çok görmek istediğim şehirlerden biri. ve karlar içindeki resim...

işte ben öyle kar istiyorum.

Daha çok karlı resim koyar mısın? İstanbul'da yalandan kar yağıyor :(

hdidem95 dedi ki...

canısııı napıosun nasılsın ne soğuktu ama karı yağarken seyretmeye doyamadım:)) esra gitmiş anlaşılan:)) kurabiyelerde çok güzel bende isterim banane buarada ben nöbete geçtim 4 günde bir akşam gidecem işe:) süper mutluyum öptüm

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ne güzel bir manzara böyle :)
kurabiyelerin çok şirin olmuş canım ellerine sağlık öpüyorum

Hilal KAYA dedi ki...

sevgili adaşım,
kurabiyelerinde, blogunda harika:))
o karların içinde çocuklar gibi yuvarlanmak lazım, bende ağrı da görev yaparken doymuştum kara, tadını çıkar arkadaşım biz hasret kaldık:( bizim yerimize de sıcacık çayını içerken pencereden izle bembeyaz sokakları olur mu...
sevgilerle

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın arkadaşım.Hayırlı cumalar dilerim canım :)

meleginmarifetleri dedi ki...

huuu nerelerdesin sen msn de yoksun ayol hadi öptüm bayy

meleginmarifetleri dedi ki...

Karar verdim bundan sonra seni yorumlarla taciz edeceğim hadi bakalım dün esra geldi resimlerinizze baktık arkadaşlarınızı gördük hehehe harika gezmişsiniz valla ben gelirsem götürecekmisiniz oralara benide bende isterimmm banane banane hakana söyle ona göre gelin gelin demek değil o haa hadi bakalım yorum yazılırmıymış yazılmazmıymış bayy

Adsız dedi ki...

Aaaah kayserim özledim seni. Bende kayseriliyim eşimde dinarlı biraz hemşeri sayılırız ailecek Kayserime ve sana selam blogunda çok şık ellerine sağlık.
www.tees.blogcu.com