2 Şubat 2008 Cumartesi

CEVİZ KROKANLI PASTAM....

Geçtiğimiz pazartesi görümcemin doğumgünüydü ve tabii ki pasta yapmaya karar verdim... başladım düşünmeye... çünkü evde herkesin yemediği birşey muhakkak mevcut, kimi muz yemiyor, kimi jöle,kimi şu kimi bu derken aklıma cevizli yapmak geldi... sanırım herkesin severek yediği tek şey ceviz evde.... hiç krokan yapmamıştım o güne kadar... ama blog gezintilerimden birinde nasıl yapıldığını okumuştum ve geçtim başına....
sonuç herkes tarafından beğenildi çok şükür...

kek için malzemeler:
*7 çorba kaşığı margarin
*1 su bardağı toz şeker

*3 adet yumurta
*2 su bardağı un
*1,5 paket kabartma tozu

kreması için:
*500 gr süt
*10 çorba kaşığı toz şeker
*3 çorba kaşığı nişasta
*yarım kutu labne peyniri

*kremşanti ve br bardak süt

krokan için:
*1 su bardağı ceviz
*1 su bardağı toz şeker

margarin şeker ver yumurta çırpılır... un ve kabartma tozu da ilave edildikten sonra yaklaşık yarım saat 180 derece ısıtılmış fırında kek pişirilir...
krema için süt şeker ve nişasta koyu kıvamlı bir muhallebi olana dek pişirilir...
soğumaya bırakılır... soğuduktan sonra labne peyniri ilave edilip çırpılır...
krokan için şeker eritilir ceviz ilave edilir karamelize olan şeker ve ceviz pişirme kağıdı ya da mermer üzerine dökülür ve soğuduktan sonra kırılarak parçalanır...
geriye pastayı süslemek kalıyor... bu kısım benim çok elimden gelmese de sizin daha güzel süslemeler yapacağınızdan eminim... kolay gelsin efendim....

17 yorum:

Adsız dedi ki...

muhtesem bir pasta olmus canim...
ellerine saglik nasilda canim cekti sabah sabah:))
guzel bir hafta dilerim

www.yenitadlar.blogcu.com

hdidem95 dedi ki...

canımmmm ilk yorumun bendennn:))) yani varya pasta ben burdayım diyor cevizzzzzzz bayılırımmmm ellerine sağlık görümceninde doğum günü kutlu olsun vallahi çok şanslılar senin gibi gelinleri var bu hafta bekliyorum demişsin kızlarada söyleyecekmiyim önce sana sorayım dedim öptüm kocaman sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

wavv ama ben bu resimleri senden önce görmüştüüüüm esrada tabii ama çok güzel olmuş böyle onu yemz bunu yemez insanlar olunca zor olur allahtan yok bizde öyle herhekes herşeyi yer;) ellerine sağlık canım bende isterem ondan hadi öptüm bay

www.illedeyemek.com dedi ki...

Canım ellerine sağlık görüntü çok nefis...

Betül İnce dedi ki...

Çok güzel süslemişsin bence, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
iadeyi ziyarete geldim.yorumun için teşekkürler canım.pasta harika ellerine sağlık.
sevgiler

TATLI DİYAR dedi ki...

merhaba
ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler
ellerine sağlık pasta çok güzel
görüşmek üzere
hoşçakal...

hdidem95 dedi ki...

hilalcim kızlarla görüştüm bugün benim yarın ayşenin sonra nurgülün buhafta sırayla nöbetlerimiz varmış haftaya perşembe boşuz senin içinde uygunsa ozaman gelelim öptüm

Adsız dedi ki...

pasta cok harika görünüyor,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık bence pasta cevizli krokanıyla çok güzel olmuş. Süslemesi de gayet başarılı. Ziyaretiniz için teşekkürler. Yine beklerim bende gelirim. Sevgilerimle...

meleginmarifetleri dedi ki...

allah allah ona küstüm buna küstün ne bu tripler yahu anlamadım ben ama hadi hayırlısı.
Bugün esraya gittik aman allahım bir amonyaklı pasta yapmış mütiş hahahahahah görmek gerekli o kadar yani hahahaha bende yapmıştım aynı pastadan esra ikisinin de resmini çekti bloga koyarım dedi ama bakalım sen nasıl bulacaksın hadi ben kaçtım sana küstüm ;)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım geçde olsa sobeni cevaplama fırsatı buldum:)) gelip bakabilirsin çok teşkr ederim..

dostkokusu dedi ki...

merhabalar hilal, pasta gerçekten çok güzel ve leziz görünüyor. Ben de Kayseri de oturuyorum ve nasıl seviniyorum anlatamam kayseri bloglarını keşfettikçe.. :) hoşçakal

Adsız dedi ki...

hilalciğim meleğin blogundaki tahinli kekten yemezmi hiç tahir hemde çok çok götürdü ,şimdide meleğin o bulgurlu kıymalı bezelyeli böreğinden yapıyorum akşamada onu yiyecek,napayım meleğin tarifleri görüyor banada yaptırıyor aynısını,napalım sağlık olsun can boğazdan gelir mişşşşşş.sanada tahinli keki hakana yapman için tavsiye ediyorum hadi öptüm selamlar...

meleginmarifetleri dedi ki...

Hiloş tarif bekliyoz huuuu hem yorum yazmadın diye küsüyon ben geliyorum yok nerede tarif nerede yemek öptüm bay

Adsız dedi ki...

bol cevizli bir pasta olmuş ellerinize sağlık ....

maTRakiye dedi ki...

Çok kırıldım sana!!!! aşk olsun bu innaılmaz pastayı resimlendiren beni, unutmuşsun.. bi teşekkür eder insan:=)) sen bid ebenim pastaya bak